יום שני, 8 ביוני 2015

מהי גניבת זרע ומהן השלכותיה?


גניבת זרע מוגדרת כמקרה בו אישה נכנסה להיריון לאחר הצגת טענת שווא בפני הגבר, כי היא מוגנת מפני כך באמצעות שימוש באמצעי מניעה. במידה ודבר מעין זה מתרחש, יש לכך השלכות כלכליות ומשפטיות מרחיקות לכת מפאת העובדה שעל האב (בעל כורחו) לשלם את מזונות ילדו, גם אם לא התכוון להביאו לעולם מלכתחילה. להלן כל המידע אודות הסיטואציה הרגישה וכיצד ניתן לטפל בה בעזרת עורך דין מיומן.

ההשלכות הכלכליות של גניבת זרע


כאשר ילד בא לעולם, על הצד שאינו מוגדר המשמורן להעביר מזונות עבורו. על הגבר להתמודד עם הוצאת סכומי מזונות אלו למשך 21 שנים (עד השחרור מהצבא) ובנוסף, לקחת בחשבון את הגורם הנוסף שנכנס בדיני הירושה שלו. גניבת זרע טומנת בחובה גם השלכות נפשיות הנובעות מהאחריות של גידול ילד אותו הגבר לא רצה להביא לעולם וככל הנראה גם לא יבלה עימו את משך הזמן הטבעי שיש לאב וילד. הדבר תופס משנה חשיבות כאשר לאותו הגבר יש כבר ילדים מנישואים קודמים וכעת עליו לקרוס תחת הנטל הכלכלי שבפרנסת הילד הנוסף והוצאות המדור עבור אימו.

הדילמות המשפטיות בנושא


כאמור, לא ניתן לחייב אישה המואשמת בגניבת זרע לבצע הפלה ובמידה והיא מעוניינת בילד, היא תביאו לעולם. גבר שחש כי רומה, יכול לתבוע את האישה בתביעת נזיקין, בגין הנזק הכלכלי והנפשי שנגרם לו בעקבות הסתרת המידע. יש לפנות אל עורך דין מקצועי על מנת להוכיח כי אכן התרחשה כאן מרמה של גניבת זרע, שכן השיחות בין הגבר לאישה על כך שהיא מוגנת בפני היריון או לא מתקיימות בחדרי חדרים, ועל כן יש למצוא את הדרך להציג את הראיות בפני השופט כך שיסבור כי אכן התרחשה הונאה. חשוב מאוד לציין כי הגבר אמנם יכול לסרב לביצוע בדיקת האבהות שמוכיחה מעבר לכל ספק האם הוא האב (בבדיקת דם) אך סירוב זה אינו נראה בעין יפה בבתי המשפט ורוב פסקי הדין קובעים כי דין הסרבן הוא בעצם דין של אב בפועל. הסתייעות בעורך דין חשובה מאוד על מנת לצאת מבית המשפט עם היד על העליונה ולעיתים רבות אף למנוע תביעות ולנסח הסכם מזונות הגיוני בין הגבר לאישה שהרתה לו ללא הסכמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה